Saturday, July 16, 2011

bukan fantasi tapi realiti.

Assalamualaikum.
harap maaf.
ketiadaan masa untuk mengupdate belog.
lagipula,aku malas hendak mengonlinekan diriku di dunia internet.
mungkin disebabkan depression yang aku alami terlampau teruk telah membuatkan mood agak tidak senonoh.
harap maaf sekali lagi.
kalian semua apa khabar?
sihat walfiat?Alhamdulillah.semoga Allah sentiasa memberkati kita semua.amin
sakit?makan ubat ikut waktu yang ditetapkan.semoga cepat sembuh hendaknya.
berkenaan dengan topik aku pada hari ini.
bukan fantasi tapi realiti?
apakah maksud tersirat ayat tersebut?
fantasi bermaksud perkara yang bukan realiti.
realiti bermaksud perkara yang bukan fantasi.
errr.whats the diff actually?
kenapa manusia suka berangan?sebab adanya fantasi.
aku kuat berangan.dan teringin untuk berada di dunia fantasi.dunia yang penuh dengan kebahagian.yang tiada kesengsaraan.
apa yang aku inginkan,semua aku dapat.ahhhhh.indahnya dunia jika begitu bukan?
how bout dunia realiti?dunia yang penuh cabaran,dugaan,suka duka.penuh perasaan.ya Allah.
kalau tak cukup iman,memang tak sanggup hidup di dunia realiti ni.
tapi kita sekarang berada di dunia realiti.dunia yang aku dan kau hadapi.
dunia yang penuh dengan pancaroba.
setiap perkara yang kita hadapi ialah ujian dari Allah.
tapi ingat.Allah takkan bagi dugaan yang melampau batas kemampuan kita.hmmm.
dunia yang penuh watak dan perwatakan.bukan macam cerita katun yang kau tengok pagi pagi dekat disney channel tu.selalu ada happy ending.
dunia realiti tiada happy ending.kau kawen,kau cerai.kau kawen,si di meninggal.see,tiada happy ending.
setiap hari aku bangun dari tidur,terbayangkan tentang semalam.
adakah cerita semalam hanya mimpi?atau cuma khayalan?
bila ingat balik.ohhhh tidak sama sekali.rupa-rupanya.memang betol semalam aku kentut berbunyi.ohhh.
korang suka tak dunia fantasi?dunia yang sentiasa bahagia.dunia yang tiada kekecewaan.
dunia yang penuh kebahagiaan.
well,aku suka dunia fantasi.dunia yang aku boleh kawal sendiri.
seronok kan?
hehehe.berangan seketika.
tapi,orang tua cakap,kalau berangan takda usaha,takda guna.
oh yesss.aku sangat setuju.
kalian semua pasti tertanya tanya motif aku bercerita pasal dunia realiti dan fantasikan?
okayy.motif aku.aku cuma nak kalian buat dunia realiti bagai dunia fantasi.have fun with your life.walau dalam kesedihan sekalipun,kita mesti sentiasa senyum.walau depressed bagaimana sekalipun,itu semua ujian Allah.walau kadang kadang kita harus nangis,marah,ketawa.
kalau nak nangis,nangis.jangan tak nangis.let it all out.
mungkin aku sudah berpengalaman dalam semua ni.cewaahhhh.berangan lah kau.
apapapun.aku cuma nak bagi kata kata semangat buat semua readers aku.
be free.be like a little butterfly.fly where ever you wanna fly.never let anyone stop you from flying.
thank you for reading my dear readers.may Allah bless us all.amin :')

No comments:

Post a Comment

Welcome and feel free to scroll :)