Tuesday, December 13, 2011

siapa yang layak?

Assalamulaikum warahmatullahi wabarakatuh.
sebelum tu,
fuh fuh fuh!
kasi tiup ini belog.gila lama aku tak update.korang pun bukannya kisahkan?HAHAHA
Alhamdulillah.many improvement have been made.
from self to blog.hehehe.
aaaahh.korang apa khabar?sihat?ker sakit?harap sihat lah kan?aku pun boleh tahan gak sihat ni.
cuma lately,stress sikit.
yelah,budak remaja katakan.
okayyy.
lupakan cerita aku si remaja.
teruskan dengan tajuk harini.
SIAPA yang layak?layak untuk apa?layak untuk bercinta.
apa itu cinta?siapa yang layak bercinta?siapa yang tak layak bercinta?
cinta ni selalu dikaitkan dengan perasaan.yelah.namapun cinta kan?munguk!
cinta untuk apa?harini aku nak cerita tentang cinta untuk manusia.haaaaa.okayy.
yang ni,memang semua manusia buat.kalau tak buat kau memang ada problem.aku sarankan kau pergi jumpa psychiatrist okayy?mungkin kau ada masalah mental.aku rasa orang gila pun boleh jatuh cinta.
memang kesianlah kalau kau tak pandai jatuh cinta.
okayy.siapa yang layak untuk bercinta?yang hensem?yang cantik?yang matanya sepet?yang ada 6 pack?siapa?
bagi aku,semua orang layak untuk bercinta,dicintai,mencintai,tercinta dan yang sewaktu dengannya.
Jangan kau tengok muka kau tak sempurna,kau tak layak untuk bercinta.
NO!your wrong!
even orang gila pun layak untuk bercinta even dicintai!why?because they're human.they also have their own feelings.
Jangan kau tengok orang lain kutuk kutuk kau lepas tu kau putus asa untuk bercinta.
Jangan pernah perdulikan orang lain.kau takkan maju kalau kau asyik dengar kata orang lain.
believe in yourself.believe that you can and you will be in love,married and have kids.awwww so sweet.HAHAHA okayy over-.-'
jangan dengar si lahanat lahanat yang suka sangat menghancurkan harapan kau!kau boleh.okayy?
jika kau fikirkan kau boleh,kau pasti boleh melakukan.jika kau fikirkan kekalahan kau hampiri kegagalan.
esehmen.menyanyi pulak aku.hehehe
whatever.move onnnn!
anyway,aku ada cerita.tentang seorang kawan aku,aku tengok macam dia dah berputus asa dalam bercinta.hmmm.kesiankan?sebab apa?sebab dikutuk.katanya dia tak hensem.tak cantik.tak lawa.tak kiut.tak hot.tak gorgeous.inilah yang aku katakan tadi.
siapa yang patut dipersalahkan?yang mengutuk?inilah yang dinamakan ujian Allah.
memang kalau nak disalahkan mesti semua menunding ke arah si pengutuk.ini semua salah pengutuk.
okayy,kalau kita tak fikirkan apa yang dikutuk,takkan kita nak putus asa kot kan?faham tak maksud aku?aku sendiri tak faham sebenarnye.HAHAHA.
so,motif aku post pasal sapa layak tak layak ni adalah sebab aku nak bagi semangat untuk kawan aku ni.
JANGAN PERNAH PERDULIKAN APA YANG ORANG LAIN FIKIRKAN.MEREKA BUKAN KITA.MEREKA TIDAK TAHU APA YANG KITA ALAMI.

No comments:

Post a Comment

Welcome and feel free to scroll :)