Saturday, May 28, 2011

adakah itu sahabat?

bismillahirahmanirahim
assalamualaikum.
sahabat sahabat sahabat.
adakah nenek jugak sahabat?
ibu?makcik?kazen?jiran sebelah?
apa itu sahabat?
definisi sahabat?
sahabat = kawan=rakan.
sahabat ialah sejenis kek lapis yang memakai pampers mami poko pants.
hahahaha.
okayy.seryes weyh!
sahabat ialah satu perkataan yang tidak asing lagi bagi kita bukan?
sahabat umpama bra yang sentiasa melekat kat hati.
kadang kadang,tanpa sahabat,kita akan jadi sunyi.
kadang kadang,tanpa sahabat kita akan jadi gila.
kadangkadang kita rasa,baik takyah ada kawan.
sahabat ada baik dan ada buruknya.
sahabat yang bagaimana yang layak dijadikan kawan?
sahabat yang macamana yang layak digelar sahabat sejati?
adakah sahabat yang sentiasa mengutuk kita layak?
adakah sahabat yang tikam kita dari belakang layak?
adakah sahabat yang sentiasa mencari kesalahan kita layak?
sebenarnya,dalam dunia ni,takdak siapa yang layak jadi sahabat sejati.
seryes aku cakap.
kadang kadang lupa kawan.
kadang kadang tikam dari belakang.
kadang kadang kutuk kutuk.
dan etc.susah nak explain.
okayy.motif aku post tentang sahabat ni adalah kerna aku nak cite kat korang tentang seorang sahabat yang telah berubah secara mendadak.
aku tak taulah dia bodoh ke hape sebab aku rasa dia ni dok kat kelas pandai.takkan bodoh kot?
dia berubah dari segi apa ek?
first off all,dia berubah semenjak dia dah ada makwa/pakwa.
okayy,aku tak kisahlah kan dia nak ada makwa ka,pakwa ka,bini ka,laki ka.lantak dialah.hidup dia.
tapi,masalahnya,semenjak dah ada makwa/pakwa tu,tengok kitaorang geng geng aku pun semadi nadai je kata orang iban.
rasa tak dihargai ye?
ye memang.sangat sangat tidak dihargai.
eh,tapi,kalau dengan kawan makwa/pakwa dia tu,bukan main lagi dok menggedik ucap "hai"lah.itulah,inilah.
menyampah betol aku.
yang kami ni,yang dah 3 tahun kenal dia,boleh boleh dia lupa camtu je?
agak kurang ajar yerr?
seryes aku benci perangai dia sekarang.
eh,kalau kau dok baca post ni pun aku tak kisah.supaya kau sedar siapa kau dulu dan siapa kau sekarang.
dulu,ego kau cuma seciput je,sekarang,ego kau kalah langit ketujuh.yahh.hiperbola.hahahaha
tolonglah!ubah balik sikap kau tu.jangan gara gara makwa/pakwa kau,kau lupa kat kita orang.tolonglah.
aku mohon.
kau jangan fikir makwa/pakwa kau tu akan selamanya nak kat kau.
kau jangan fikir makwa/pakwa kau tu sayang sangat kat kau.
ingat.kadang kadang kawan ni lah jugak tempat kita mengadu karang.
kadang kadang,kawan ni lah penyeri hidup.
jangan disebabkan makwa/pakwa kau tak suka kami,kau pun jauhkan diri dari kami.
ingat!one day,Allah akan tunjukkan.
so,jangan kau nak tunjuk ego kau tu dengan kami.
jangan sampai kami taknak layan kau lagi.tolong jaga adab kau terhadap kawan kau yang dah lama kenal kat kau.
tolong.ubah sikap bodoh kau tu.
tolong.aku mohon!
Assalamulakum

No comments:

Post a Comment

Welcome and feel free to scroll :)